- Aktualności
- Aktualności KORONAWIRUS
- Władze Powiatu
- Prezentacja Powiatu
- Niepodległa
- Nowa siedziba Starostwa
- Realizowane projekty
- Konsultacje społeczne
- Oświata
- Kontakt
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Powiat przyjazny przedsiębiorcom
- Historia
- Turystyka
- Kultura i Sport
- Geografia
- Środowisko
- Ochrona zdrowia
- Ochrona Danych Osobowych
- Nieodpłatna pomoc prawna
- NGO
- Złoty Żagiel
- Galeria
- Przydatne Informacje
- Bezpieczeństwo na drogach
Gmina Boleszkowice
74-407 Boleszkowice
tel. 95 760 61 24
boleszkowice@boleszkowice.pl
Miasto i Gmina Myślibórz
74-300 Myślibórz
tel. 95 747 20 61
mysliborz@mysliborz.pl
Gmina Nowogródek Pomorski
74-304 Nowogródek Pomorski
tel. 95 747 17 60
sekretariat.gm @nowogrodekpomorski.pl
AKTUALNOŚCI
2011-06-08 07:21:24
"Dzień Comeniusa" w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. kpt.hm. Andrzeja Romockiego "Morro" w Barlinku
Dnia 2.06.2011r. w naszej szkole odbył się „Dzień Comeniusa”, którego celem było przybliżenie uczniom oraz rodzicom form i poszczególnych etapów realizacji projektu partnerskiego „Drogi wygnania”. Dzień ten przygotowany został przez uczniów uczestniczących w projekcie oraz opiekunówpanią dyrektor Małgorzatę Osińską, oraz panie Małgorzatę Blezień-Lach, Monikę Jagiełło-Trif i Ewę Wawrzyniak.
Comenius Partnerskie Projekty Szkół – program europejski „Uczenie się przez całe życie” pomaga młodym ludziom w nabywaniu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia, aktywnego obywatelstwa europejskiego. I Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. kpt.hm. Andrzeja Romockiego „Morro” w Barlinku podjęło działania zmierzające do przystąpienia do Wielostronnego Partnerskiego Projektu Szkół wraz z Liceum Louis Pasteur z Francji oraz Gimnazjum im. Bismarcka z Karlsruhe w Niemczech. Ideą przewodnią naszego projektu pt. „Drogi wygnania” jest uświadomienie wspólnej historii europejskiej w celu lepszego zrozumienia wartości współczesnej Europy i jej przyszłości, a w szczególności interesuje nas badanie obszarów migracji ludności europejskiej na przestrzeni XX wieku.
Podczas „Dnia Comeniusa” uczestnicy projektu zaprezentowali swoim rówieśnikom główne cele programu Comenius oraz sylwetkę jego patrona Jana Amosa Komensky’ego. Następnie w formie prezentacji PowerPoint przedstawiona została fotorelacja wraz ze szczegółowym opisem dotychczasowych międzynarodowych spotkań młodzieży i nauczycieli. O godzinie 16.00 odbyło się również podobne spotkanie dla rodziców i Dyrekcji szkoły. Po prezentacji można było obejrzeć wystawę zgromadzanych pamiątek z wyjazdów, kronikę dokumentującą przebieg realizacji poszczególnych działań, gablotę ze zdjęciami i artykułami z wizyt oraz poczęstować się pysznym ciastem i kawą.
A co się już zdarzyło?
3-5 luty 2010- omówiliśmy sposoby realizacji tego projektu oraz opracowaliśmy harmonogram spotkań i naszych wizyt.
24 wrzesień 2010- gościliśmy delegację nauczycieli i uczniów z partnerskiej szkoły z Henin Beaumont. Francuzi uczestniczą w tym projekcie od dwóch lat, toteż goście zapoznali nas bliżej z zasadami i sposobami pracy oraz opowiadali o swoich dotychczasowych dokonaniach. Na spotkaniu wyznaczono nam również pierwsze zadanie, które dotyczyło naszego październikowego wyjazdu do Berlina.
11-15. październik 2011- wizyta uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego w Barlinku i naszych kolegów z Francji i Niemiec w Berlinie. W pierwszym dniu zobaczyliśmy Bramę Brandenburską, Reichstag, Nową Synagogę, Plac Żandarmerii oraz Plac Wilhelma. Następnego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Żydowskie, w którym mieściła się wystawa poświęcona historii Żydów niemieckich od średniowiecza do czasów współczesnych. Ogromne wrażenie wywarł na nas monumentalny Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, upamiętniający ofiary holocaustu. W programie pobytu znalazło się też muzeum „Topografia Terroru” ukazujące metody represji stosowane przez reżim nazistowski. W przedostatni dzień naszej wizyty zwiedzaliśmy Wyspę Muzeów – jeden z najważniejszych kompleksów muzealnych świata.
14-18 marzec 2011- spotkaliśmy się we Francji. Podczas pobytu realizowaliśmy kolejne założenia projektowe, ściśle związane z jego tematem „Drogi wygnania”, poznawaliśmy losy i kulturę imigrantów osiedlających się w północnej Francji po I i II Wojnie Światowej, w tym imigrantów z Polski. W tym celu zwiedziliśmy Muzeum Ruchu Oporu w okolicy Henin-Beaumont, Muzeum Historii Górnictwa w Lewarde oraz Muzeum Emigracji w Paryżu. Mieliśmy też możliwość zwiedzić paryskieMuzeum Holocaustu „Shoah”. Paryż urzekł nas ponadto piękną architekturą, wspaniałymi zabytkami i słoneczną pogodą.
W najbliższych planach mamy wyjazd na przełomie czerwca i lipca do zaprzyjaźnionego gimnazjum w Karlsruhe, a w październiku oczekujemy rewizyty gości z Francji i Niemiec w Polsce. Osoby, które chciałyby bliżej przyjrzeć się realizacji naszych działań projektowych serdecznie zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej naszej szkoły www.nowa.zspnr1barlinek.v24.pl - zakładka Comenius.
Małgorzata Blezień-Lach
Ewa Wawrzyniak
Monika Jagiełło-Trif
eURZĄD
Kalendarz imprez
Grudzień 2020 | ||||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |