- Aktualności
- Aktualności KORONAWIRUS
- Władze Powiatu
- Prezentacja Powiatu
- Niepodległa
- Nowa siedziba Starostwa
- Realizowane projekty
- Konsultacje społeczne
- Oświata
- Kontakt
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Powiat przyjazny przedsiębiorcom
- Historia
- Turystyka
- Kultura i Sport
- Geografia
- Środowisko
- Ochrona zdrowia
- Ochrona Danych Osobowych
- Nieodpłatna pomoc prawna
- NGO
- Złoty Żagiel
- Galeria
- Przydatne Informacje
- Bezpieczeństwo na drogach
Gmina Boleszkowice
74-407 Boleszkowice
tel. 95 760 61 24
boleszkowice@boleszkowice.pl
Miasto i Gmina Myślibórz
74-300 Myślibórz
tel. 95 747 20 61
mysliborz@mysliborz.pl
Gmina Nowogródek Pomorski
74-304 Nowogródek Pomorski
tel. 95 747 17 60
sekretariat.gm @nowogrodekpomorski.pl
AKTUALNOŚCI
2016-06-14 14:18:40
Projekt Erasmus+
„SPEŁNIAMY MARZENIA O KSZTAŁCENIU I PRACY W KRAJACH UE”
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Barlinku
Od 01.09.2015 w naszej szkole realizowany jest międzynarodowy projekt we współpracy z trzema zagranicznymi szkołami. Jest to duży powód do dumy gdyż to właśnie nasi nauczyciele opracowali wniosek aplikacyjny projektu. Projekt naszej szkoły został oceniony szczególnie wysoko otrzymując notę 91,5pkt na 100pkt możliwych i jako jeden z trzech w województwie zachodniopomorskim został zaakceptowany do realizacji na kolejne 3 lata szkolne. Dzięki platformie eTwinning pozyskaliśmy do współpracy szkoły z różnych stron Europy odznaczające się różnorodnością systemów edukacji, rozwiązaniami z dziedziny kształcenia i doradztwa zawodowego oraz bogactwem kulturowym. Ponadto, od 04.01.2016r. opracowany przez nas Międzynarodowy Program Zajęć Pozalekcyjnych, realizowany we wszystkich krajach partnerskich, jest innowacją pedagogiczną zarejestrowaną w Zachodniopomorskim Kuratorium Oświaty w Szczecinie.
Partnerami naszymi w ramach projektu są:
1. Trgovacka Skola, Zagrzeb, Chorwacja - uczy młodzież w wieku 14-19. Jest to szkoła średnia zawodowa, jej dziedziną edukacji jest handel. Szkoła kształci uczniów w dwóch programach, dla sprzedawców detalicznych (trzyletni program) i handlowców (czteroletni program). Szkoła oferuje również program dla dorosłych. Uczniowie programowo uczą się języka angielskiego i niemieckiego. Szkoła ma obecnie około 1000 uczniów i 60 nauczycieli. Uczniowie pochodzą z rodzin średnio sytuowanych i biednych, dotyka ich częściowo problem przedwczesnego kończenia edukacji jak i bezrobocia, dlatego projekt ten jest odpowiedzią na ich potrzeby. Szkoła w Zagrzebiu aktywnie działa w społeczności chorwackich szkół zawodowych i współpracuje z akademikami w Zagrzebiu, gdzie mieszkają niektórzy kształcący się w niej uczniowie.
2. II Liceum Vrilissia, Ateny,Grecja, jest publiczną szkołą średnią, licealną, znajduje się w północnej części Aten. Roczny nabór szkoły jest to około 110-130 uczniów, którzy otrzymują wykształcenie ogólne. Projekt da uczniom możliwość poznać ekonomiczne oraz przedsiębiorcze realia świata pracy na rynku krajowym i w krajach partnerskich. Da on możliwość wyboru dalszej edukacji uczniom, przybliżając wiedzę "gdzie" i "czego" będą mogli się nauczyć, jakie kwalifikacje zawodowe zdobędą w poszczególnych instytucjach kształcenia i doskonalenia zawodowego by wykonywać zawody, o których marzą. Praca w zespołach międzynarodowych podczas wymian i przez e-Tweening wzmocni wśród młodzieży poczucie własnej wartości, odrębności kulturowej i szacunku oraz tolerancji wobec odmienności narodowościowej rówieśników. Projekt Erasmus+, który realizują od 2014 roku z innym polskim partnerem, zawężony jest w działaniach do tematyki doradztwa zawodowego i opracowania międzynarodowego portfolio zawodowego. Dla greckich uczniów projekt "Spełniamy marzenia o kształceniu i pracy w krajach UE" stworzy możliwość rozwoju z dziedziny przedsiębiorczości, alternatywy na bezrobocie w ramach samozatrudnienia oraz zakładania własnego biznesu.
3. Devon Studio School, Torquey, Wielka Brytania to szkoła, której rozwiązania dotyczące kształcenia zawodowego, uznano jako nową koncepcję w brytyjskim systemie edukacyjnym. Szkoła kształci młodych ludzi w wieku 14-18, uczy wszystkich umiejętności, które potrzebne im są na prawdziwym rynku pracy w nauczanych zawodach. Szkoła dotąd nie uczestniczyła w wymianach młodzieży z krajami UE. Zintegrowane nauczanie zawodowe i techniczne jest wpisane w podstawę programową. Praca zaczyna się o 09:00 i trwa do 17:00 od poniedziałku do czwartku, a w piątek zajęcia kończą się wcześniej, około 16:00 jak w prawdziwym świecie pracy. Uczniowie po ukończeniu Szkoły Studio Devon wyposażeni są w specjalistyczne umiejętności i wiedzę oczekiwaną przez pracodawców do pracy w sektorach ochrony zdrowia, opieki społecznej i opieki dziecięcej. Będzie to jej pierwszy projekt unijny, tematyka i cele projektu wpisują się w jej podstawę programową, a przeciwdziałanie przedwczesnemu kończeniu edukacji, dbałość o dostosowanie kształcenia uczniów do realiów rynku pracy są jej priorytetowymi założeniami. Projekt wzmocni także motywację uczniów do realnego planowania własnej edukacji, ciągłego samorozwoju i uzmysłowi odpowiedzialność za planowanie własnej kariery zawodowej.
Celem projektu
„SPEŁNIAMY MARZENIA O KSZTAŁCENIU I PRACY W KRAJACH UE”
jest przede wszystkim:
1. umożliwić uczestnikom poznanie edukacyjnych różnic w krajach partnerskich i przybliżyć uczniom informacje o doradztwie zawodowym w UE, przedsiębiorczości oraz potrzebach lokalnego i europejskiego rynku pracy by zapewnić większą spójność miedzy tymi dwoma sektorami;
2. przeciwdziałać bezrobociu i przedwczesnemu kończeniu edukacji młodych ludzi;
3. wskazać możliwości i ukierunkować młodzież by efektywniej planowała dalszą edukację i ścieżkę kariery zawodowej, co przełoży się na ich mądre wybory w spójności z oczekiwaniami rynku pracy i pracodawców;
4. opracować i wdrożyć innowacyjny Międzynarodowy Program Zajęć Pozalekcyjnych, a następnie opublikować go jako narzędzie do pracy dla szkół;
5. stworzyć ogólnodostępną bazę informacji o możliwościach kształcenia, doskonalenia zawodowego, doradztwie zawodowym, bieżących potrzebach rynku pracy, instytucjach zatrudnienia w kraju i zagranicą;
6.umożliwić dzielenie się doświadczeniem i wymiana dobrych praktyk poprzez powszechną dostępność konta Projektu na Facebooku / Twitterze oraz jego strony www;
7. przyczynić się do dialogu między szkołami i pracodawcami w krajach UE, by dać naszym uczniom możliwość wybrać w przyszłości właściwe kierunki kształcenia akademickiego bądź edukacji w poszukiwanych zawodach, a szkołom lepiej dostosować ofertę edukacyjną.
Uczniowie dzięki wiedzy, doświadczeniu oraz wdrożeniu Międzynarodowego Programu Zajęć Pozalekcyjnych świadomie zaplanują swoją ścieżkę rozwoju osobistego i zawodowego, podejmą dalsze kształcenie, zainicjują formę doskonalenia zawodowego, rozpoczną własną działalność gospodarczą aktywnie przeciwdziałając własnemu bezrobociu, wyjadą na staż lub praktykę. Działania mają na celu zaktywizować młodzież do realizacji swych marzeń poprzez świadome planowanie dalszej edukacji i ścieżki kariery zawodowej.
Planowane przez nas raz w miesiącu praktyczne warsztaty z zakresu przedsiębiorczości i zakładania biznesu wzmocnią wiedzę i umiejętności beneficjentów oraz wpłyną na motywację do dalszego kształcenia się. Realizacja projektu ma zmienić świadomość ucznia, zwłaszcza zagrożonego wykluczeniem, pokazać mu różne drogi rozwoju osobistego i zawodowego, wykształcić w nim pożądane cechy przedsiębiorcy, wyzwolić inicjatywę, energię do pozytywnego, kreatywnego myślenia.
W dniach 15.09.-30.09.2015r. przeprowadzona została rekrutacja kandydatów do udziału w Projekcie Erasmus+, w wyniku której zakwalifikowano 26 kandydatów, w tym:
- 11 uczestników z terenów wiejskich
- 3 uczestników z opinią Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- 1 uczestnik z orzeczeniem o niepełnosprawności
- 2 uczestników korzystających z finansowej pomocy społecznej
Wyniki rekrutacji ogłoszone zostały zgodnie z założeniami regulaminu rekrutacji dnia 9.10.2015 na stronie szkoły oraz w formie ogłoszeń w całej szkole.
Uczestnicy projektu od X.2015 wezmą udział w cyklicznych spotkaniach warsztatowych w ramach Innowacyjnego Międzynarodowego Programu Zajęć Pozalekcyjnych z dziedziny przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego. Założone zostaną grupowe i międzynarodowe konta Facebooka Erasmus+ oraz strona www projektu, publikująca informacje o samym projekcie i działaniach grup partnerskich w tym zakresie. Młodzież pod bacznym okiem zaangażowanych w projekt nauczycieli – coach’ów, realizować będzie działania w wymiarze międzynarodowym jednocześnie w 4 krajach, których podsumowaniem i ewaluacją będą wymiany zagraniczne dla 12 osobowych zespołów uczniowskich i 2 opiekunów z każdej ze szkół partnerskich.
Opiekunami młodzieży przez 3 lata realizacji projektu będą:
- Pani Dorota Binduga-Wieczorek, nauczycielka geografii, podstaw przedsiębiorczości,
- Pani Mirosława Korczak, ucząca przedmiotów informatycznych oraz doradca zawodowy,
- Pani Małgorzata Blezień-Lach, nauczyciel j. niemieckiego oraz doradca zawodowy,
- Pani Beata Krycka, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych, rachunkowości, doradca zawodowy,
- Pani Marzena Lewandowska, nauczycielka j. niemieckiego, trener szkoleniowy,
- Pani Monika Jagiełło-Trif, nauczycielka j. angielskiego, koordynator projektu.
W ciągu 3 lat odbędą się 4 wizyty organizacyjno-monitorujące dla szkolnych koordynatorów projektu oraz partnerów szkół partycypujących w realizacji działań projektowych oraz 4 wymiany młodzieży
- Chorwacja III.2016, Zagrzeb
- Grecja X 2016, Ateny
- Wielka Brytania IV 2017, Torquey
- Polska IV 2018 Barlinek
Każda wymiana młodzieży zakłada udział 48 uczestników plus 8 opiekunów ze szkół partnerskich. W wymianach udział wezmą zaangażowani uczestnicy projektu.
Więcej informacji u koordynatora projektu p. Moniki Jagiełło-Trif oraz na stronie internetowej szkoły http://nowa.zspnr1barlinek.v24.pl/ , www.zspnr1barlinek.pl
artykuł o Erasmus+ - Nikola Groszkowska 21.03.2016
Artykuł Erasmus+ Day 18.05.2016
eURZĄD
Kalendarz imprez
Grudzień 2020 | ||||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |