- Aktualności
- Aktualności KORONAWIRUS
- Władze Powiatu
- Prezentacja Powiatu
- Niepodległa
- Nowa siedziba Starostwa
- Realizowane projekty
- Konsultacje społeczne
- Oświata
- Kontakt
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Powiat przyjazny przedsiębiorcom
- Historia
- Turystyka
- Kultura i Sport
- Geografia
- Środowisko
- Ochrona zdrowia
- Ochrona Danych Osobowych
- Nieodpłatna pomoc prawna
- NGO
- Złoty Żagiel
- Galeria
- Przydatne Informacje
- Bezpieczeństwo na drogach
Gmina Boleszkowice
74-407 Boleszkowice
tel. 95 760 61 24
boleszkowice@boleszkowice.pl
Miasto i Gmina Myślibórz
74-300 Myślibórz
tel. 95 747 20 61
mysliborz@mysliborz.pl
Gmina Nowogródek Pomorski
74-304 Nowogródek Pomorski
tel. 95 747 17 60
sekretariat.gm @nowogrodekpomorski.pl
AKTUALNOŚCI
2009-02-23 13:37:01
Młodzież ZSP Nr 1 im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego "Morro" z Barlinka w programie Leonardo da Vinci
Człowiek uczy się całe życie…
Świadomi dorośli zdają sobie z tego sprawę, nie zawsze jednak przyjmują ten truizm do wiadomości. A młode pokolenie???
Młodzież ZSP Nr 1 w Barlinku doświadcza dobrodziejstw nauki dzięki
Programowi „Uczenie się przez całe życie – LLP (The Lifelong Learning Programme)” działania Leonardo da Vinci 2007-2013
PROJEKTY wymian i staży Nr: PL/07/LLP-LdV/IVT/140274 objął uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum uczących się w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych. Stroną przyjmującą beneficjentów (czyt. rzeczonych uczniów) jest Centrum Wspierania Rzemiosła przy Izbie Rzemiosła we Frankfurcie nad Odrą.
Główny cel projektu to zdobywanie wiedzy i umiejętności w zakresie nowych technologii budowy i sposobów naprawy, obsługi i diagnozowania pojazdów samochodowych oraz potwierdzenie ich nabycia w formie dwujęzycznego certyfikatu uzyskanego po zaliczeniu testu sprawdzającego. To szczególnie ważne, ponieważ dostępność nowych technologii, ich atrakcyjność i forma jest bodźcem dla beneficjenta wzbudzającym chęć uczenia się. Ponadto pozwoli również na podnoszenie jakości pracy szkoły i dostosowanie oferty edukacyjnej do aktualnych potrzeb lokalnego rynku pracy – poprzez pozyskanie zagranicznego partnera. Wyrównanie szans przyszłych absolwentów na rynkach unijnych to również znaczący element, a program zakłada takie rozwiązanie. Jest ono możliwe do uzyskania dzięki specjalistycznej bazie dydaktycznej partnera zrzeszającego wielu praktyków motoryzacji jak również nauce języka niemieckiego, w tym również pod kątem nazewnictwa technicznego. Nauka języka przyczyni się niewątpliwie do przełamania barier komunikacyjnych i kulturowych. Produkt Projektu pomoże w zmniejszeniu różnic pomiędzy polskimi i niemieckimi metodami i programami szkoleniowymi, a także w zakresie stosowanych praktycznie technologii pomiędzy polskimi i niemieckimi warsztatami obsługi i naprawy samochodów. Ponadto uczniowie poznają organizację pracy w branży motoryzacyjnej w Niemczech. Ma to odzwierciedlenie w potrzebach rynku motoryzacyjnego, przed którymi musi stanąć przyszły absolwent. Zatem praktyczne kształcenie w pełni profesjonalnej kadry mechaników wpisuje się w podstawowe cele szkoły. Aby powyższe zrealizować obie strony wyraziły wolę współpracy i ustaliły program szkoleniowy, a także kolejne etapy jego realizacji.
Konieczność szkolenia w Niemczech podyktowana jest ciągłą zmianą technologii, z którą trzeba się zapoznawać, a strona przyjmująca zrzesza nowocześnie wyposażone warsztaty obsługi i naprawy samochodów. Ważnym walorem jest ciągła aktualizacja oferowanych programów praktyk. Nabyte doświadczenia zostaną przekazane uczniom, którzy nie mogli skorzystać z wyjazdu. Miejscem realizacji projektu są zakłady pracy branży motoryzacyjnej zrzeszone przy Izbie Rzemieślniczej (partner) we Frankfurcie nad Odrą- są to firmy dysponujące nowoczesnym sprzętem i wykwalifikowaną kadrą. Z uwagi na to, iż partner posiada swoją siedzibę w Niemczech, a kraj jest wysoko rozwinięty pod względem przemysłu motoryzacyjnego, stanowi atrakcyjne partnerstwo dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego „Morro”. Wybór tego partnera ma na celu pogłębienie współpracy i wspólne osiągnięcie wyżej wymienionych celów. Fakt bliskości granicy stanowi dodatkowo atut strony przyjmującej.
Szkoła przyczyni się, dzięki organizacji praktyk, nie tylko do kwestii kształcenia, lecz również ułatwienia przyszłym absolwentom znalezienia się na rynku pracy poprzez zatrudnienie lub samozatrudnienie i zwiększenie ich mobilności zawodowej.
Czas trwania projektu jest odpowiedni i tak dostosowany, aby osiągnąć zamierzone dydaktyczne cele projektu. Podczas 3 tygodni we Frankfurcie uczniowie realizowali plan zajęć szczegółowo dopracowany przez obie strony. Nawiązany kontakt z Izbą Rzemieślniczą zaowocował długotrwałym dialogiem dotyczącym kwestii realizacji projektu. Kraj, w którym przebiegał staż – Niemcy jest ważnym dla Polski partnerem gospodarczym.
Założenia projektu są w pełni zgodne z wybranymi przez koordynatorów szkolnych celami programu „Uczenie się przez całe życie”. W związku ze stale zmieniającymi się warunkami panującymi na rynku pracy oraz z tendencjami rozwojowymi w motoryzacji konieczne jest unowocześnienie stosowanych programów nauczania zawodowego. Praktyka na sprzęcie nowoczesnym pozwoli na modernizację i dostosowanie ofert edukacyjnych do aktualnych wymogów rynku pracy.
Branża motoryzacyjna zyska wówczas wielu wykwalifikowanych fachowców, potrafiących obsługiwać nowoczesny sprzęt diagnostyczny, tym samym czas przeprowadzanych przez nich napraw ulegnie skróceniu. Rzetelnie przeprowadzane przez mechaników naprawy stanowić będą bodziec, by z tych usług korzystać. Rozwój tej branży wymaga nieustannej aktualizacji stanu swojej wiedzy i umiejętności. Program wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. Nie bez znaczenia jest tu uściślenie współpracy z Parterem niemieckim, posiadającym odpowiednie zaplecze ku temu, by rozwój umiejętności zawodowych polskich uczniów nie odbiegał od ich niemieckich rówieśników. Współpraca z Niemcami skłania uczestników do rozwijania nie tylko umiejętności zawodowych, ale także umiejętności posługiwania się językiem obcym. Tylko ten punkt wymienia, co najmniej trzy poziomy nieustannego doskonalenia się, jakie stają przed młodym człowiekiem. Korzystając z tych możliwości wpływamy na wzbudzenie w nim chęci „uczenia się przez całe życie”, co zakłada niewątpliwy rozwój regionu, kraju, a w konsekwencji cywilizacji skazanej na korzystanie z dóbr techniki motoryzacyjnej. „Uczenie się przez całe życie” jest programem na pewno dającym wymierne efekty inwestycji w „ludzki kapitał”.
Uczniowie biorący udział w stażu w okresie 20.09.2008 r.-11.10.2008
KL. I D ZSZ- M. Rutkowski, E. Wiśniewski
Kl. II D ZSZ- D. Zalejski, K. Kotarski, K. Bojko
Kl. III D ZSZ- M. Gibalski, K. Dudek, G. Radomski
KL. II T- S. Marcinkowska, D. Ociepa
Kl. III T – K. Wejman, R. Rachwalski, P. Trzebiński
Kl. IV T- D. Szczęsny, W. Liwak, Ł. Chmaro
Oprócz codziennej nauki i pracy młodzież czerpała z walorów kulturowych i cywilizacyjnych, jakie niosły ze sobą wycieczki przygotowane przez frankfurtczyków.
Obejrzeli Poczdam, w Berlinie Muzeum Techniki i Pergamon. Dotykali fragmentów Muru Berlińskiego, podziwiali z bliska Bramę Brandenburską i Reichstag. Samodzielnie poruszali się po obcojęzycznym mieście, co stanowiło niezłą wprawkę z jezyka, którym przecież, na co dzień się nie posługują. Kupić w automacie bilet na U- Bahn, czy S- Bahn to gratka w porównaniu z koniecznością zakupu biletu u kierowcy autobusu. Eh, działo się! A co mówi do nas ta pani bosko brzmiąca z głośników w kolejce miejskiej i metrze? Prawie jak zgaduj zgadula. Zaopatrzenie w słodycze też przy użyciu języka Goethego. Dali sobie radę, nikt się nie zgubił a nowe doświadczenia zostały zdobyte. Bywać w tzw. wielkim świecie- to jest to!
Internat przy szkole, w której mieszkali „wybrańcy bogów” dawał wiele możliwości czynnego relaksu- bilard, grillowanie. Jednym słowem przyjemne z pożytecznym.
Dzięki Leonardo da Vinci, nasze dzieciaki zdobywają wszechstronną wiedzę zawodową oraz zdobywają doświadczenie życiowe.
Koordynatorzy Programu z ZSP NR1
+ dodaj swoją opinie
eURZĄD
Kalendarz imprez
Grudzień 2020 | ||||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |