Projekt "Cyberbezpieczny Samorząd"

Powiat Myśliborski w dniu 17 lipca 2024 roku podpisał Umowę o powierzenie Grantu pt. „Cyberbezpieczny Samorząd”. Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa).

Celem „Cyberbezpiecznego Samorządu” jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji Jednostek Samorządu Terytorialnego poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informatycznych.

Głównymi założeniami przedsięwzięcia jest modernizacja posiadanej infrastruktury i uaktualnienie dokumentacji, co pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji, poprzez zapewnienie sprawnego, ciągłego i bezpiecznego funkcjonowania systemów informatycznych, jak również zwiększenie poziomu ochrony procesów, w tym informacji. Realizacja projektu pozwoli na uzupełnienie potrzeb, a także stworzenie solidnych podstaw dla bezpieczeństwa infrastruktury w oparciu, o które urząd będzie mógł funkcjonować w kolejnych latach, zapewniając komfort i bezpieczeństwo chroniąc się przed potencjalnymi cyber atakami.

Realizację Projektu zaplanowano do 30 czerwca 2026 roku.

Kwota grantu: 849 979,88 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi 696 983,50 zł czyli 82% wartości Projektu.

Wkład z Budżetu Państwa wynosi: 152 996,38 zł tj.18% wartości Projektu.